Méretarányos fém autómodell, gyűjtők és rajongók részére.
A Rover főmérnökét, Maurice Wilks-t a hadsereg-felesleg Willys-Overland Jeep ihlette meg, hogy megalkosson egy igáslójárművet katonai és mezőgazdasági felhasználásra. A prototípusok 1947 végére elkészültek, és 1948 nyarán megkezdődött az I. sorozat gyártása Solihullban. Állandó négykerék-hajtással, alacsony áttétellel és reteszelő szabadonfutó mechanizmussal, valamint 50 lóerős, 1,6 literes motorral rendelkezett. a Rover P3 limuzin. Felesleges repülőgép-alumíniumból készült könnyű karosszéria-panelekkel volt felszerelve – a háború után az acél hiánycikknek számított –, és a hadseregben fölösleges zöld festékkel. A Land Rover ára mindössze 450 fontról indult. A brit erők ellátása 1949-ben kezdődött, a Land Rover felváltotta az Austin Champ-et, majd később a rozsdásodásra hajlamos Austin Gipsy-t. Hamarosan kézbesítések következtek olyan szervezeteknek, mint a Vöröskereszt. A 100.000. Land Rover 1954 őszén készült el, és 1958-ra a gyártás 200.000 körülire nőtt.